Crearea unui joc poate fi un proces emoționant, permițând dezvoltatorilor să -și îmbine viziunea artistică cu abilități tehnice. Dacă sunteți interesat să vă scufundați în dezvoltarea jocului și, în special, dacă doriți să vă construiți jocul folosind Swift, acest tutorial este conceput pentru a vă ajuta să începeți. Până la sfârșitul acesteia, ar trebui să aveți o înțelegere fundamentală a Swift și a mediului de dezvoltare a jocului, precum și a unui joc joacă.
Premise
Înainte de a vă scufunda în codificare, asigurați -vă că aveți următoarele:
- Un computer Mac: Dezvoltarea rapidă apare în principal pe macOS.
- Xcode: Descărcați cea mai recentă versiune de XCode din Mac App Store. Acest mediu de dezvoltare integrat (IDE) include tot ce ai nevoie pentru a dezvolta aplicații și jocuri folosind Swift.
- Înțelegerea de bază a conceptelor de programare: Familiarizarea cu conceptele de programare precum variabile, bucle și funcții este benefică, deși vom explica conceptele necesare pe tot parcursul.
Pasul 1: Configurați -vă mediul de dezvoltare
- Deschideți Xcode.
- Creați un nou proiect:
- Selectați „Creați un nou proiect XCode.”
- Alegeți Joc Șablon sub fila iOS.
- Faceți clic pe „Următorul”.
- Configurați -vă proiectul:
- Introduceți numele produsului dvs. (de exemplu, „Firstgame”).
- Setați numele organizației și identificatorul pe baza preferințelor dvs.
- Selecta Rapid ca limbaj de programare și Spritekit ca tehnologie de joc.
- Faceți clic pe „Următorul” și apoi alegeți o locație pentru a vă salva proiectul.
Pasul 2: Înțelegerea structurii proiectului
Noul dvs. proiect vine preîncărcat cu o varietate de fișiere. Iată elementele esențiale:
- Gamescene.swift: Acest fișier este locul în care veți implementa logica și graficele jocului dvs.
- GameViewController.swift: Acest fișier gestionează vizualizarea jocului și stabilește scena.
- Assets.xCassets: Aici, vă puteți gestiona imaginile și alte media.
Pasul 3: Construirea scenei jocului
Acum este timpul să intri în codificare. Deschide GameScene.swift
și examinează didMove(to:)
metodă. Această metodă este numită atunci când este prezentată scena. Să adăugăm un nod simplu în scenă.
override func didMove(to view: SKView) {
let label = SKLabelNode(text: "Hello, Swift Game!")
label.position = CGPoint(x: frame.midX, y: frame.midY)
label.fontSize = 45
label.fontColor = SKColor.white
addChild(label)
}
Acest lucru va afișa un "Bună ziua, joc rapid!" Mesaj în centrul ecranului când începe jocul.
Pasul 4: Adăugarea interacțiunii
În continuare, să facem jocul interactiv. Putem adăuga un gest simplu de robinet. Modificați -vă GameScene.swift
pentru a include manipularea atingerii:
override func touchesBegan(_ touches: Set<UITouch>, with event: UIEvent?) {
if let touch = touches.first {
let location = touch.location(in: self)
let newNode = SKSpriteNode(color: SKColor.blue, size: CGSize(width: 50, height: 50))
newNode.position = location
addChild(newNode)
}
}
Cu acest cod, de fiecare dată când atingeți pe ecran, va apărea un pătrat albastru în locația înregistrată.
Pasul 5: Adăugarea fizicii simple
Să facem jocul un pic mai interesant prin introducerea fizicii. În primul rând, activați fizica pentru pătratele albastre:
newNode.physicsBody = SKPhysicsBody(rectangleOf: newNode.size)
newNode.physicsBody?.affectedByGravity = true
Adăugarea acestor linii la touchesBegan
Metoda face ca pătratele să cadă și să interacționeze între ele realist.
Pasul 6: Testarea jocului
- Rulează jocul:
- Selectați simulatorul iOS sau un dispozitiv iOS conectat.
- Faceți clic pe butonul de redare din Xcode pentru a construi și rula jocul.
- Interacționează: Atingeți oriunde pe ecran pentru a crea pătrate albastre care se încadrează în gravitate.
Pasul 7: Extindeți -vă jocul
Acum că aveți un modul interactiv de bază, luați în considerare extinderea jocului dvs. prin:
- Adăugarea unui obiectiv: Creați un mecanism în care jucătorii pot colecta puncte atingând obiecte.
- Crearea de niveluri: Proiectați diferite niveluri cu dificultăți diferite.
- Încorporarea efectelor sonore: Folosiți
SKAction
Clasa pentru a adăuga efecte sonore atunci când apar acțiuni.
Concluzie
Felicitări pentru construirea primului tău joc cu Swift! Acest tutorial a pus bazele călătoriei dvs. în dezvoltarea jocului. De aici, posibilitățile sunt interminabile. Explorați subiecte mai avansate, cum ar fi animații, fizică avansată și mecanici de joc pentru a vă îmbunătăți în continuare abilitățile. Nu uitați să vă împărtășiți creațiile și să continuați să experimentați – dezvoltarea jocului este un domeniu dinamic plin de creativitate și inovație. Codificare fericită!